terug van weggeweest - Reisverslag uit Hollandscheveld, Nederland van Anna Eefting - WaarBenJij.nu terug van weggeweest - Reisverslag uit Hollandscheveld, Nederland van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

terug van weggeweest

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

16 Oktober 2015 | Nederland, Hollandscheveld

Inmiddels is het vrijdagavond (tenminste hier in Nederland) en zijn de koffers leeg, de wasmachine en droger draaien, de post is doorgespit.
wij zijn nog heel moe (ook al zijn we wel even 2uur naar bed geweest) en nog niet in het Nederlandse ritme, kortom..... we zijn weer thuis.
Gisteren uiteindelijk gekozen om de auto gepakt en wel, bij het hotel te laten staan en vervolgens zijn we nog naar het historische district van Philadelphia gegaan. Een erg leuke rondleiding gehad door de old townhall, waar de declaratie van onafhankelijkheid (van Engeland) the declaration of independence, is getekend.
Aan het eind van onze vakantie hebben we een heel goed inzicht in het ontstaan van de verenigde staten en haar begin jaren. Alles valt op zijn plaats. Amerika mag dan minder een geschiedenis hebben, maar ze zijn wel in staat om die geschiedenis belangrijk voor de inwoners te maken. Ook weer zo'n samenbindend element waar ik het in een eerder verslag (south dakota) ook al over heb gehad. Het gevoel Amerikaan te zijn wordt daardoor en is belangrijk.
Na een laatste lunch op een terasje in het zonnetje, weer richting de trein. Die was jammer genoeg net weg en ging maar 2x per uur, dus daardoor moesten we wachten en kwam onze inlevertijd voor de auto in gevaar. Op het vliegveld ook nog even wachten op de shuttlebus van het hotel, dus net iets voor half vier stapten we in de auto om die naar het inleverpunt te brengen, gelukkig was dat niet zo ver, dus met minder dan 10 minuten extra op de klok een extra rekening voorkomen.
De totaalafstand die we deze periode hebben gereden is: 2934. Dat opgeteld bij de 2751 van de vorige keer maakt een totaal van 5685 miles, dat keer 1.6 is 9096 km. Dit rondje heeft de auto in verhouding dus veel minder gereden, in de steden hebben we veel openbaarvervoer gebruikt en daardoor heeft de auto ook dagen stil gestaan.
De shuttlebus van het verhuurbedrijf reed ons vervolgens naar de vertrekhal van het vliegveld, waar we wel heel snel door alle controles waren. Dus hadden we nog royaal tijd over, het vervelende was dat we onze handbagage (die zo uitgebreid mogelijk was om niet teveel bagage in de koffers die ingecheckt werden te hebben) niet even ergens in een kluis o.i.d. konden doen, dus die moesten we meeslepen. Toch gekozen voor een rondwandeling over het vliegveld. Een lekker kopje koffie bij Starbucks, de laatste jellybeans gekocht en toen naar onze gate. Het uiteindelijke boarden startte vrij laat en met een lichte vertraging verlieten wij Philadelphia om 19.00 uur Amerikaanse tijd. We hadden een vrij klein vliegtuig maar 2 rijen van 3 stoelen en 1 middenpad. Ik heb binnenlands wel vaker in zo'n vliegtuig gevlogen maar dat ze ook voor trans-Atlantische vluchten werden gebruikt wist ik niet.
Volgens schema, zelfs iets eerder, landen we op Schiphol om 08.15 uur Nederlandse tijd, de vlucht is dus ruim binnen de 8 uur afgelegd.
Ruchama was op Schiphol om ons op te halen en onze auto terug te geven (die gaat ze zeker nog missen). Omdat ze Bryan pas morgen krijgt was hij er niet bij. Ze komen morgen dan ook samen deze kant op.
Na Ruchama op haar stageadres te hebben afgezet zijn we zelf naar huis gereden. We merkten dat dit niet eenvoudig was, moe, dus hebben we nog een stop gemaakt, maar uiteindelijk veilig aangekomen.
En nu gaat het gewone leven weer beginnen.
Daarmee sluit ik deze blog af.

• 16 Oktober 2015 - 20:29

Bert:

We hebben met veel plezier jullie blog gevolgd. Welkom thuis!