mosquitos!!! - Reisverslag uit New Church, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu mosquitos!!! - Reisverslag uit New Church, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

mosquitos!!!

Door: ron

Blijf op de hoogte en volg Anna

14 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New Church

vanochtend in new church zwetend wakker geworden. de hulp/ broodbakster/ overbuuf, komt oorspronkelijk uit florida. het uiterste zuiden van de us dus. toen wij gisteravond al aankwamen liep zij met een een dikke trui aan en wij nog in shirt met korte mouwen. omdat zij het al koud vond had ze de kachel aangelaten voor de gasten. en wij maaar proberen om de kamer koel te krijgen met airco en plafondventilator!

vanochtend een lekker ontbijt gekregen: bananenbrood , erg lekker , met fritata. omelet met gebakken courgette en tomaatjes.

daarna naar het eiland chincoteaque (hier wonen ook mensen) / assateaque island (dit is puur natuur) gereden. lekker aan het strand gewandeld en genoten van het mooie weer.
toen met de auto richting een wetland en bos om de wilde pony's te gaan bekijken. de eerste meters door het bos begon het al : mosquito's !!! ik had wel deet meegenomen maar al die tijd niet nodig gehad en dus in de koffer laten liggen .

Anna werd geprikt en er kwam tegelijk een mooie bult op haar schouder.
ik liep nog lekker in mijn korte broek en een paar meter verder na de eerste mosquitos dood geslagen te hebben ook met bulten en bloedsporen van volgezogen geplett muggen. bij het uitzichtpunt de verrekijker van iemand anders geleend en de pony's zien lopen. daarna nog even antimuggenspray van een vriendelijke mevrouw gebruikt en terug naar ons vervoermiddel gegaan. toch nog even ingesmeerd met insectengel tegen de jeuk. mijn kuiten leken op de kaart van de maan met hun bulten.

verder nog op het eiland gekeken of wij een bootje konden huren , seizoen is over en de meeste boten liggen al op de wal.

s' middags lekker in de tuin verbracht. anna in een hangmat en ik op de veranda . koffie en koek erbij en je kunt hier prima zitten.

s"avonds al vast de koffers gewogen. je mag maar 22 kilo in de grote en 8 kilo in de cabine koffer meenemen. dus alle overbodinge verpakkingen geloosd.. etiketten van souvenirs geknipt en overbodige folders en reisbeschrijvingen weggegooid. de laptop maar in de rugzak en shampoo en andere te vervangen spul niet meer mee. b.v. de watersandalen die wij bij de niagara watervallen hadden gekregen morgen nog naar philadelphia en dan zit het er op