lincoln, King en arlington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu lincoln, King en arlington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

lincoln, King en arlington

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Je hebt soms van die dagen dat er veel goed gaat maar ook het een en 't ander mis. Vandaag was zo'n dag.
Vanochtend langzaam opgestart daarna met de metro richting Washington. Daar was vandaag die mars. Dat was al te merken in de metro, wat een drukte!. Onze hop on hop off ging niet langs de Capitol zoals we al hadden verwacht. Dus de mars op zich hebben we niet gezien en ook niet de mensen massa, maar ze hadden kennelijk toestemming voor giga versterkers dus hebben we de hele dag ergens op de achtergrond het geluid van toespraken meegekregen (zelfs toen we op Arlington waren en dat ik toch echt een eind weg). Begonnen bij het Washington monument. langs de reflectie vijver gelopen, het vietnam en korea monument bezichtigd, Lincoln op die grote stoel vast gelegd op foto en tenslotte ' I have a dream' Martin Luther King monument gekeken. Door de mars liepen de hop on hop off bussen niet echt op schema, dus duurde het even voor we richting Arlington (nationale begraafplaats) konden. Daar aangekomen besloten om ook daar gebruik te maken van de shuttlebus omdat het een inmensse begraafplaats is. Na het Kennedy monument en Arlington house. bijzondere wetenswaardigheid, de stiefachterkleindochter van George Washington is getrouwd met General Lee van de confiderates, het huis wat zij als monument voor George Washington hebben laten bouwen is na de overstap van Lee als het ware geconfisceerd en daar zijn toen 1600 union soldaten begraven. Een zoon heeft dat later aangevochten en gewonnen voor de supreme court, maar toen lagen al die soldaten daar al, dus toen heeft de overheid het landgoed alsnog gekocht voor een bedrag wat vandaag aan de dag een slordige 3,5 miljoen dollar zou zijn.
Jullie zien het al, langzaam maar zeker gaan wij de geschiedenis begrijpen en ook hoe de dingen met elkaar verband houden.
Daarna naar het monument van de onbekende soldaat gelopen. Daar misten we net de wisseling van de wacht, maar er waren ook een paar scholen die een kranslegging deden dus wel die ceremonie gezien. De kranslegging van 5 uur werd te laat omdat we dan onze bus terug naar de stad zouden missen. Bleek dat de hop on van Arlington om 16.00 uur stopte met zijn ronden. Dus nog steeds een probleem. Er reed een veegbus, die pas om 17.15 uur bij het monument weg reed, dus hadden we net zo goed de wisseling nog even kunnen bekijken. Nog op het nippertje onze bus gehaald, die vervolgens nog maar 1 halte verder ging en daar stopte voor de dag. waren we dus nog niet echt iets mee opgeschoten. Maar besloten vanaf het Pentagon de metro terug te pakken. Eigenlijk hadden we de avond rondrit willen doen, maar die gingen we zeker niet meer halen. Tenslotte heel andere dingen gedaan. We hebben pizza gegeten bij Blaze pizza. Dat is een fastfood restaurant. Je kunt zelf de ingredienten van je pizza aangeven daarbij ga je langs een soort lopende band, de pizza gaat daarna in een vuuroven en 3 minuten later heb je een heerlijke ovengebakken pizza, daarna zijn we naar de bioscoop in Laurel (Regal laurel 12) geweest. Wat een super ding. 10 grote zalen, met allemaal hele grote automatisch uitklapbare stoelen. Vervolgens had elke rij nog ruimte om er langs te lopen. en dat voor 12 dollar. Wij zijn naar de marsian geweest. Dit is een film met Matt Damon over een astronaut die op mars achter blijft. Nog niet in primiere in Nederland neem ik aan.
Vandaag was het nog een lekker warme dag, maar door de wind op sommige plaatsen toch wat koel, ik heb voor het eerst een extra shirt aangehad.

• 11 Oktober 2015 - 21:27

Annie Eefting:

hier vandaag felle oosten wind en maar 10 graden,komende week ook nog kilvrijdag iets beter, maar dan kan er een bui vallen.
    het droogt wel zo groetjes thuisfront