de burgeroorlog - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu de burgeroorlog - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

de burgeroorlog

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

09 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Gettysburg

Vandaag was het onze dag niet, we zijn allebei moe en beginnen te merken dat 6 weken wel heel lang is om constant zo actief bezig te zijn. Maar na een slecht begin er toch een goede dag van gemaakt waarin we ons hebben bezig gehouden met de burgeroorlog.
begonnen bij het Gettysburg national Military park museum en visitor center. Daar werd o.a. dmv een film de oorzaak van de oorlog en het verloop van de slag bij Gettysburg duidelijk gemaakt. Het was wel fijn om hier te beginnen want daardoor hadden we wat beter inzicht en was het daarna ook gemakkelijker om de verschillende plekken te plaatsen binnen het grote geheel. Het was in het begin al ingewikkeld om te onthouden dat
Generaal Lee, the Converderates and the South, dus grijze uniformen bij elkaar hoorden, hetzelfde voor Generaal Maede, the Union and the North and blauwe uniformen. Daarna het Cyclorama. Dat was een 360 graden schilderij van de slag om gettysburg. Het was echt heel mooi gedaan en de presentatie was indrukwekkend. Tenslotte hebben we de autotour gedaan. Nooit zoveel standbeelden, memorials en kanonnen bij elkaar gezien. Het gebied waar is gevochten is groot en nu allemaal national park.
Aan het eind van de dag naar laurel gereden dat is een plaats in de buurt van Washington waar we de komende dagen zullen verblijven.

• 09 Oktober 2015 - 11:06

Cobie Gerritsen:

ron gefeliciteerd met je verjaardag.