Lancaster - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu Lancaster - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

Lancaster

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

07 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Lancaster

Vandaag een niet alle te lange reis gemaakt, we waren over met 3 uur. Dat was ook de bedoeling omdat we op tijd voor een voorstelling vanJozef bij sight and sound wilden zijn. Onderweg een gesprek met een trucker gehad. Dit was een eigen rijder. Hij stond al voor de 3de dag stil omdat hij geen retourvracht had. De reden dat we hem hadden aangesproken was om even in zijn slaapcabine te kijken, die leek zoveel groter dan die van Natan, hij bleek een breder bed en een extra ruimte waar hij zijn koelkast had te hebben. Er schijnen ook truckers te zijn die zelfs ruimte voor een gewone stoel hebben. Bijna elke truck heeft hier een snuit.
Op dit moment is de wapendiscussie weer hot nieuws omdat er vorige week weer een shooting is geweest. daardoor kwamen wij op het onderwerp politie en wapengebruik. volgens een artikel in de krant vinden 86% van de agenten hier dat er minder slachtoffers zouden zijn als men overal een wapen zou mogen dragen. Slachtoffers vallen juist in wapenvrije zones ze zich niet kunnen verdedigen is het argument. Vanuit het gegeven dat heel veel mensen hier een wapen dragen is het ook best logisch dat agenten direct naar hun wapen grijpen bij verdachte bewegingen of soms zelfs met getrokken wapens mensen benaderen. In dat geval ben je in elk geval op tijd. In Nederland hoeven we dat niet, omdat ook weinig verdachten echt een wapen hebben. Dat verklaart dus voor een groot gedeelte het verschil. Ook hier willen agenten graag gezond weer naar huis. Het was een dag van objectievering want vervolgens hadden we het over het gegeven dat amerikanen zo weinig van de rest van de wereld weten. Maar de staat Pennsylvania waar we nu door heen rijden is waarschijnlijk al bijna net zo groot als duitsland. Als er dus een probleem is in Pennsylvania dan is dat voor mensen uit California een ver van mijn bed show. Het is hetzelfde als dat er iets gebeurt in Marokko en de manier hoe ik daar als Nederlander tegen aankijk. Om nog verder buiten mijn aandachtsveld te gaan is best veel gevraagd. Wij kijken met onze ogen en vanuit ons kleine landje naar de rest van de wereld, maar dat is hier echt heel anders. Er gebeurt al zoveel in hun eigen land.
Goed, terug naar vandaag.
Wij zijn dus naar Joseph geweest. Dat was een geweldige show. Een supergroot theater met een stage aan 3 zijden van de zaal. ze gebruikten echte kamelen, paarden, schapen, geiten, papegaaien, lama's en minschien ben ik nog wel een dier vergeten. Het decor was perfect en heel groots, het geluid heel goed. kostuums prachtig. Kortom de perfecte show. Mocht iemand volgend jaar in de buurt komen, ze spelen dan Simson, vast ook heel indrukwekkend.
We hebben de dvd's van Mozes en Noach gekocht. Dus als je geinteresseerd bent kan je over een poosje langs komen om te zien wat we bedoelen.
Lancaster staat natuurlijk bekend om de Amish die hier wonen. We hebben al aardig wat koetsjes gezien. door de show verder nog neit echt tijd gehad om wat meer te ontdekken.
We slapen vannacht in een veel te luxe hotel. als we zelf hadden geboekt zouden we dit nooit hebben geboekt. Uiteindelijk doe je niet meer dan een poosje op de kamer wat internetten en vervolgens naar bed gaan. Het ontbijt zit er niet eens bij in. Totaal overbodig dus. maar goed het is het enige hotel tot nu toe wat zo luxe is en we hebben ook al een motel gehad wat echt onder de maat was, dus dat heft elkaar weer op.