op de grens van staten - Reisverslag uit Williamstown, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu op de grens van staten - Reisverslag uit Williamstown, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

op de grens van staten

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

03 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Williamstown

Vannacht verblijven we in Williamstown. Dit is een stadje net op de grens van Vermont, New York en Massachuttes. Ons motel ligt ongeveer 200 meter net over de grens met Vermont maar in Massachuttes.
Vandaag is een reisdag geweest. De reisdoor de white- en de green mountains was ons doel. Onderweg zijn we een aantal keren uitgestapt om mooie punten in de natuur te bekijken. Zoals een waterval, een kloof of de mooie verkleurde bomen. Vooral de Maple boom is heel mooi warm rood.
Ik heb wel ruim 100 foto's van de bomen gemaakt. In de hoop dat er straks een aantal zijn die de kleuren goed weergeven. We hebben nog nooit eerder een schakering van zoveel kleuren oranje en rood, gecombineerd met allerlei kleuren geel gezien. We zijn vertrokken uit New Hamshire hebben over de Kangamagus (112) gereden. Dit was een toeristische weg door de Whithe Mountains. Nadeel was dat er vrij veel andere leafpeepers (bladderen spotters) waren, voordeel was dat de mooie plekken werden aangegeven en dat er voldoende voorzieningen waren. Wel handig als je uren in een bos rijdt.
Daarna zijn we op de route 100 gegaan. Dit was een heel mooie route net door de green mountains. Onderweg alleen kleine dorpjes gezien. Nog niet een plek met bijv. een supermarkt.
Vermont is net iets vlakker dan New Hampshire, (tenminste het deel wat wij van beide staten hebben gezien) waardoor er hier weer wat sprake was van landbouw. We hebben wat koeien en schapen gezien. Beide staten zijn kennelijk echte wintersport gebieden, want er waren overal ski winkels en ski liften en eindeloos veel hotels, motels etc.
Het is ons al eerder opgevallen, maar de mensen hebben eigenlijk geen afscheiding tussen hun tuinen en de buren en/of het grondgebied eromheen. Er zijn enkelingen die de tuin hebben aangelegd, maar de meeste mensen hebben alleen gras om hun huis. Vandaag hebben we wel veel plekken gezien waar er herfst aankleding was aangebracht, veel maisstengels die om lantaarnpalen of bij voordeuren zijn aangebracht vaak vergezeld van een soort vogelverschrikker, maar ook veel halloween versiering.

• 03 Oktober 2015 - 23:41

Mien Weerden: