Regen, regen en nog meer regen - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog meer regen - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog meer regen

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

01 Oktober 2015 | Verenigde Staten, North Conway

Wat waren we vandaag blij dat we onder dak waren. Het stopte al snel met zachtjes regen, maar even daarna ook met flink regenen. Er kwamen katten en honden naar beneden zoals ze hier dat zo leuk kunnen zeggen. It's raining cats and dogs. Of tewel het goot.
Het was een reisdag dus we hadden er niet zo heel veel last van, maar toch ook weer wel, want het is natuurlijk veel vermoeiender om te rijden en ook het uitzicht was minder aan ons besteed terwijl Ron juist een heel mooie route had uitgezocht. We hebben vooral in Maine gereden en aan het eind nog een poosje op de grens met New Hampshire. Nu zijn we in North Conway, dat ligt dus net in NH. Rond 15.00 uur werd het droog en hebben we toch nog een korte wandeling gemaakt. New England (zo noemen ze hier de hele regio) staat bekend om zijn herstkleuren. We zijn net een beetje vroeg. Er zijn al vrij veel bomen die wel al verkleuren, maar een flink aantal zijn ook nog groen. Dat kan snel veranderen en we zijn nog een paar dagen in deze regio, dus wie weet krijgen we het toch nog te zien in al zijn glorie. Vandaag een stuk in de White Mountains gereden. Eindeloze stukken bos, waar verder niemand woont. Prachtig.
Wat ons elke keer weer opvalt als we door steden en vooral dorpen en achteraf gebieden rijden is, dat er heel veel verschil in huizen en onderhoud van huizen zit. Natuurlijk is dat bij ons ook zo, maar hier valt het wel heel erg op. Vrij veel huizen hebben een grote onderhouds beurt nodig, maar mensen hebben geen geld. We zien ook heel veel bedelaars. Volgens de mensen waar we mee spreken is een groot gedeelte van hen veteranen die niet goed zijn opgevangen. Mensen worden hier ook gewoon uit hun huizen gezet als ze een hypotheek achterstand hebben. Ook al heb je jaren wel betaald, de bank pakt je huis af en vervolgens staat die dan gewoon leeg omdat niemand het kan/wil kopen en jij krijgt niets. Toch zien we ook wel veel affiches met ' wij nemen mensen aan' dit zijn wel veelal parttime en slecht betaalde banen, maar toch.
In het hotel waar we nu zitten zijn op dit moment 3 bussen vol met vooral gepensioneerden. Vanavond hebben we een gezellig balspel in het zwembad gedaan. Morgen rustig opstarten en dan gaan we een treinreis maken.