een dag met variatie. - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu een dag met variatie. - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

een dag met variatie.

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

08 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Gettysburg

Vandaag hebben we heel veel verschillende dingen gedaan.
Omdat ons dure hotel geen ontbijt serveerde besloten wij vandaag voor een brunch te gaan. Dus gelijk na het ontruimen van de kamer, actief geworden. We zijn naar de Farmers market in Bird in Hand geweest. bij een farmersmarket denk ik aan kramen buiten met vooral veel groenten, maar dit was een overdekte markthal met heel veel variatie aan spullen.
groenten, slager, snoep, chips etc. maar ook veel handgemaakte meubelen, quilts en andere genaaide spullen. We nemen wat mee, dus als je nieuwsgierig bent moet je komen kijken. Onze koffers worden al veel te zwaar, maar anders... Ze verkochten hele mooie houten sieraden dozen. We hebben al een paar keer tegen elkaar gezegd dat als het niet voor het verschepen en de invoer was, dan wilden wij wel een container vullen.
Vervolgens een rondrit door de omgeving. Daarbij kom je vrij veel amish buggy's tegen. Ook zie je aan de waslijn of er ergens amish of 'englischer' wonen. Vervolgens gingen we naar ' Dienner's' voor onze brunch. Bleken zij al om 11 uur met de lunch te beginnen dus hebben wij een lunch buffet genomen. Dat was echt verrukkelijk. gekookt door mennonitische vrouwen. Vooral het desser buffet was uitmuntend. Na het eten moesten we echt verder want we moesten ruim voor 14.00 uur in York zijn om mee te kunnen doen met een rondleiding door de fabriek van Harley Davidson.
Dat was echt heel leuk. Een inmense hal waar de specifieke Harley onderdelen zoals de benzinetank het frame en de spatborden van scratch worden gemaakt en alles in assembly lijnen in elkaar wordt gezet. We mochten er geen foto's maken dus we kunnen de nieuwe kleuren van 2016 niet laten zien. maar de oranje/paars combinatie is heel mooi.
Tenslotte doorgereden naar Gettysburg, waar een grote veldslag is geweest in de burgeroorlog van 1861-1865 tussen het Noorden en het Zuiden. We gaan morgen de battlefields bezoeken, maar vanavond hebben we al een rondleiding door de stad gedaan, waarbij het accent lag op hoe de burgers met al die gewonden en dode mannen en dieren omgingen nadat de slag was afgelopen. Dit was een leuke benadering van dit deel van de geschiedenis.

• 08 Oktober 2015 - 22:24

Mienweerden: