Acadia National Park - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu Acadia National Park - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

Acadia National Park

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

30 September 2015 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Vandaag zijn we alweer begonnen aan onze 5e vakantieweek. We hebben al zoveel gedaan en gezien dat sommige dingen al weer heel ver weg lijken.
Ons verblijf bij Kathy en Lyle en de State fair. Daarna logeren bij Mom. Het ritje in Merlin's karretje. De chuckwagonraces en de bezoeken aan en van bekenden. South Dakota; gelogeerd bij Ruth en Curt. Het cornpalace, de Badlands en Mount Rushmore. Pella ' home faraway from home'. Chicago en de gezellige avond met Gerome.
Daarna New York en de high line en het 9/11 memorial. Cape Cod en de ontspannen middag in een ' geleende' loungebank, de walvissentocht. Tenslotte Boston en de freedomtrail.
Daar komt dan vandaag het Acadia national park bij. Wat een prachtig stuk natuur. Ik kon niet anders dan mij verwonderen over een Schepper die nog groter is dan Zijn schepping. De kracht van de beukende golven op die majestieuze rotsen, maar ook een klein bloempje wat groeit op rotsachtige bodem. Zo mooi.
Vanmorgen begonnen met een ontbijt in een restaurant. Daar liepen ze met de koffiepot rond zoals je ook altijd op de tv ziet.
Vandaag veel kleinere stukken gelopen en geklommen. De looproad met de auto gereden en elke keer bij een aandachtspunt de auto geparkeerd en de bezienswaardigheid bekeken of een stuk gewandeld. Thunderhole moest heel erg mooi zijn bij vloed. De golven komen dan een inham in waar ook een rots is. We hebben daar een uur gewacht op het juiste tij, maar het viel wat tegen. Vanavond nog weer terug geweest bij eb en juist nu was het heel mooi. De grot was veel beter te zien en het geluid van de golven was formidabel. Cadillac mountain is het hoogste punt van het park en het uitzicht moet geweldig zijn. maar wij hadden een erg bewolkte, zelfs mistige dag dus er viel weinig te zien. Maar het lopen met je hoofd letterlijk in de wolken was toch heel leuk. Jordan Pond was een rustpunt in een anders wel drukke dag.
Op dit moment is het nog steeds warm maar is het gaan regenen. Ze voorspellen ook voor morgen niet veel goeds. We zullen wel zien het is toch weer een reisdag en dan is het wat minder erg. We hopen echter wel te genieten van de White Mountains en de herfstbladeren in New England.