Boston naar Bar Harbor - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu Boston naar Bar Harbor - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

Boston naar Bar Harbor

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

29 September 2015 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Vandaag was weer een reisdag. Elke keer valt dat toch wat tegen.
We kwamen erg goed langs Boston. In Iowa maakten we grappen over het feit dat er bij heel veel kruisingen Stop borden staan, terwijl er helemaal geen verkeer is. (en je moet dan ook echt stoppen!) maar hier is het echt veel drukker. Wat ons al eerder opgevallen is dat Americanen veel relaxter rijden, ze nemen veel meer afstand van elkaar waardoor er ook bij drukte veel minder files ontstaan. Het blijft wel rijden. terwijl wij elkaar constant lopen op te jagen en geen ruimte laten waardoor uiteindelijk niemand meer rijdt. We verloren aardig wat tijd doordat we te vroeg van de snelweg af wilden en in nog wel heel dicht bevolkt gebied terecht kwamen. Uiteindelijk toch maar besloten een stuk tolweg te nemen. Op een gegeven moment (we waren toen al op de toeristische route) zaten we achter een joekel van een camper met nog een grote aanhangwagen met daarop een auto. Vrachtauto's, bussen en auto's met aanhangwagens mogen hier net zo snel als gewone auto's. maar vooral in de bergen kunnen ze dat niet altijd. Nou dat was dus vandaag ook zo. Op de toeristische routes mag je al maar 75 km per uur, maar door deze camper gingen we dat bj lange na niet, vooral niet op de stukken waarin we moesten klimmen en we konden dat ding ook niet passeren. Best een frustratie. Gelukkig na ruime tijd sloeg hij af en konden wij rechtdoor, om bijna direkt achter een schoolbus te komen. Elke keer als een schoolbus stopt moet al het andere verkeer ook stoppen. Je mag een stilstaande schoolbus absoluut niet passeren. En zo'n ding moet nogal een aantal kineren op verschillende punten afzetten.
We hadden gehoopt vanavond nog tijd te hebben voor het Arcadia nationale park, maar we zagen onze aankomsttijd steeds opschuiven. Dus toen maar besloten onderweg te stoppen en een lekkere wandeling te maken op een Sears eiland. Dat was een goede beslissing. Even de benen strekken. lekker langs het strand gewandelt (geen zandstrand, maar een stenen strand, met een groot eb en vloed verschil) Toen we weer op de weg kwamen was het ruim na 18.00 uur en was het meeste verkeer weg. Dus toen konden we lekker opschieten. We kwamen net iets voor 20.00 uur aan bij ons motel.
Vanavond was er een gezellig kampvuur bij het motel. Dat was gezellig en je spreekt nog eens iemand.
Het weer blijft goed tot nu toe, vandaag zelfs nog ruim 24 graden, maar volgens de berichten gaat dat de komende dagen veranderen.
We komen inmiddels ook veel noordelijker en dat merken we wel. 's-avonds is het al behoorlijk koel, om 19.00 uur is het donker. En donker is hier echt donker. We zijn al op verschillende plaatsen geweest waar er sprake is van aarde donker, nergens een lichtpuntje te bekennen, iets wat wij met onze lichtvervuiling absoluut niet kennen. Nu is het volle maan op dit moment en dat scheelt nog behoorlijk. Gisteren de maansverduistering gemist. Het was al aan de gang toen Ron nog even naar de auto ging om iets te halen, Hij zag toen een flink aantal mensen buiten die naar de lucht keken. Dat bleek de maansverduistering te zijn. Ik had mij na het zwemmen niet meer aangekleed en had daar ook niet echt meer puf voor dus besloten gewoon lekker op de kamer te blijven.
Morgen een dag nationaal park, ik heb er zin in.

• 29 September 2015 - 19:39

Mienweerdenmooie Kaart:

mooiekaartik heb het weer gelezen