Plymouth en Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu Plymouth en Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

Plymouth en Boston

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

28 September 2015 | Verenigde Staten, Boston

Gisteren hebben wij Cape Cod verlaten en zijn we naar Boston gereisd. Dit was een korte rit van nog geen 3 uur en dat alleen nog omdat we langs de kustlijn zijn gereisd, anders had het nog sneller gekund. Onderweg zijn we gestopt in Plymouth. Dit is waar volgens de overleveringen de eerste Pilgrim fathers voet op amerikaanse bodem hebben gezet en waar ze de winter door zijn geholpen door de indianen. Vandaar dat amerikanen nog steeds thanksgiving vieren. Inmiddels hebben wij geleerd dat het verhaal iets anders in elkaar zit. De pilgrims wilden naar de Hudson rivier reizen om daar een nederzetting te stichten. Door slecht weer waren ze echter nogal afgedwaald en landen ze op Cape Cod. Daar hebben ze 5 weken verbleven, maar ze ontdekten niet echt vruchtbaar land. Dus zijn ze opnieuw ingescheept en zijn de capebay overgestoken om vervolgens in Plymouth aan te komen. De pilgrimfathers waren absoluut niet de eerste settlers in Amerika, maar omdat tot die tijd er nogal wat dingen fout waren gegaan en er tot op dat moment alleen sprake was van mannen zocht men later in de geschiedenis een mooier symbool en dat is de religieuse vlucht uit Engeland/Nederland door gezinnen, geworden.
Er kwamen 102 pilgrims op de Mayflower naar Amerika 9ongeveer 30 bemanningsleden niet meegerekend), er overleden er 2 onderweg, maar er werden er ook 2 geboren, dus men kwam met evenveel mensen aan als men was vertrokken.
Wij hebben een replica van de mayflower bezocht. Het is maar een heel klein schip, vooral Ron was daar nogal verbaasd over. Er liepen een paar rollenspelers aan boord. Die deden het best wel leuk, maar jaren gelden ben ik op Plymouth plantation geweest en ik persoonlijk vond dat veel indrukwekkender.
Vervolgens doorgereden naar Braintree (net voor Boston) waar we mooi op tijd aankwamen. We hadden in eerste instantie het idee dat we alvast een stukje Boston wilden bekijken, maar uiteindelijk hebben we daar niet voorgekozen. nadat we de was hadden gedaan, wat boodschappen voor het eten gehaald, was de dag ook al bijna om. dit is een hotel met zelfs een klein bankje op de kamer en er was HBO dus we besloten een film te kijken. Op dit moment zijn we totaal niet op de hoogte van wat er in de wereld gebeurt (wel hebben we de paus in amerika gezien) en we hebben ook al weken geen tv aangehad, dus dat was best een keer lekker.
Vandaag zijn we naar Boston geweest. Net als heel vaak in Nederland liepen we hier aan tegen werkzaamheden aan het spoor. Dus moesten we een eind met een shuttlebus, dat veroorzaakt vertraging en dus waren we te laat in de kerk, maar toch nog een stuk van een dienst meegemaakt. We zijn naar de Tremont temple Baptist Church geweest. Deze kerk uitgekozen omdat hij dicht bij het begin van de Feedom trail ligt en we zo optimaal gebruik konden maken van onze tijd.
De Freedomtrail gaat vooral over de onafhankelijkheidsstrijd van de kolonieen van Engeland. We hebben ook hier weer een heel stuk geschiedenis gehoord en gezien. Vooral het stuk met de park ranger was heel erg leuk, zij kon zo geanimeerd vertellen. De hele trail zou maar 4 mijl moeten zijn, maar voor mijn gevoel was het veel langer. In elk geval was ik aan het eind van de rit goed moe. We hebben ook de USS Constitution of te wel de old Iron side, bekeken, dit is een grote driemaster die daadwerkelijk voor de US navy heeft gevaren vanaf 1797 en dat nu voor de 2de keer wordt gerestaureerd.
Wij vonden Boston een erg leuke stad, niet zo schreeuwerig als New York. Er is nog heel veel geschiedenis en minder hoge gebouwen.
Kortom een vermoeiende maar leuke dag.