9/11 memorial - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu 9/11 memorial - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

9/11 memorial

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 September 2015 | Verenigde Staten, Manhattan

Vandaag zijn we naar het sept.11 herinneringsmuseum geweest. We moesten er lang voor in de rij staan, maar het was het wachten zeker waard. Het was heel erg indrukwekkend. Eigenlijk weet je het allemaal wel, maar door het verbogenstaal, de eindeloze rij foto's van personen, de verwoeste brandweerauto etc. komt het toch heel dicht bij. De sfeer in het museum was ook heel rustig. Ze hebben het moeilijk gehad met wat te doen met de plaats waar de torens hebben gestaan, van mensen die wilden dat de gebouwen weer herbouwd zouden worden tot reacties als niemand bouwt op het graf van mijn zus/ man, de manier die ze gekozen hebben doet vlgs. mij recht aan iedereen. Bovengronds staat langs de contouren van de gebouwen een rand met daarop alle namen van de slachtoffers per vliegtuig / gebouw. Er is een soort waterval aangebracht die in een gat verdwijnt. Het museum is onde de plaats aangebracht. Ze hebben de fundering van de gebouwen weer gebruikt binnen dit museum.
Al met al heeft het goed bekijken vian dit museum en de herdenkingsplek ons ruim 4 uur gekost. We wilden vandaag ook nog met de Ferry naar Staten Island, maar dat gaan we nu morgen maar doen.
We hebben nog wel een wandeling op de High Line gemaakt. Dit is een park wat gebouwd is op een bovengronds verhoogd treinspoor. Ze hebben de rails laten liggen en daartussen planten en bomen gepland. Het was echt een heel mooi gezicht. leuk gedaan met allerlei kunstwerken, terrasjes ed. Het geheel is 1.6 mijl lang, dat is ruim 2,5 km. Na deze wandeling was het al weer bijna 20 uur en moesten we nog eten. Boodschappen gedaan en zelf iets gemaakt. Wij nederlanders mogen wel heel blij zijn met de prijzen voor groenten en fruit, want die slaan hier echt de pan uit. 4 niet al te grote tomaten 2,10 een krop ijsberg sla bijna 3 dollar enz. We moeten eten en willen niet elke keer in een restaurant eten, dus moeten we het ook betalen, maar het is gekken werk.