aangekomen in New York - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu aangekomen in New York - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

aangekomen in New York

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 September 2015 | Verenigde Staten, Brooklyn

Vanochtend een vlucht genomen van Chicago naar New York. Het begin verliep niet geheel probleemloos. Inmiddels is de inhoud van onze bagage behoorlijk verandert, cadeautjes eruit, andere cadeautjes erin. Nu komt het bij het inchecken nogal aan op gewicht. Het hotel had geen weegschaal dus moesten gokken hoeveel gewicht er in een koffer zat, dat bleek best een probleem. Bij het inchecken was Ron zijn koffer dus te zwaar en in die van mij kon nogwel wat aan gewicht, dus herpakken. Vervolgens ben ik ergens tijdens dat herpakken mijn boardingpass kwijt geraakt, Eerst een hele tijd lopen zoeken in de handbagage maar we konden het niet vinden. Bleek het helemaal niet zo'n probleem te zijn, gewoon een nieuwe uitprinten. Toen de veiligheidscheck. Je moet alle vloeistoffen aanbieden ter controle of in de grote koffer doen, dan is het namelijk geen probleem. Nou had ik van Mom een aantal goede Avon producten gekregen. Die zaten inmiddels samen met een aantal andere breekbare spullen in mijn kleine koffertje. Omdat we al die spullen op dit moment helemaal niet gebruiken hebben we dat koffertje helemaal niet open gehad en waren we dus vergeten dat daar lotion etc in zat. Mijn koffer werd dus tijdens de scan eruit gepikt en ik moest al die spullen inleveren. Dat was super jammer maar door al het gedoe hadden we geen tijd meer om weer naar buiten te gaan het spul alsnog in te checken hiervoor te betalen en opnieuw in de veiligheidsrij te stappen. Dus moest ik het achter laten. Toen we bij de gate aankwamen was het boarden al begonnen en konden we dus zo instappen. Even later vertrok het vliegtuig.
De vlucht verliep zeer voorspoedig. Wij waren uitgegaan van ruim 2 uur vliegen, maar doordat we met de klok mee vlogen verloren we onderweg een uur. Het was dus maar een vlucht van ruim een uur, maar toch ruim 2 uur later kwamen we dus aan in Philadephia. Omdat we het vervoerssysteem om een vliegveld inmiddels goed doorgronden was het gemakkelijk om de bus naar Alamo het autoverhuur bedrijf te vinden. Daar kregen we gratis een upgrade van de auto omdat ze geen kleinere auto konden vinden. Achteraf vragen we ons dan ook af of dit ook de reden was waarom de mevrouw in Chicago zo haar best deed om ons die upgrade te verhuren. Hadden we die ook gekregen zonder te betalen?
We hebben nu een Toyota Camry. Ron moest even wennen, alles werkt natuurlijk weer net anders dan bij de Ford, maar ook deze auto rijdt volgens hem goed.
Dit keer gekozen voor tolwegen, het is bijna onmogelijk om van Philly naar NY te rijden zonder tolwegen. Onderweg gestopt om boodschappen te doen. Het vinden van een supermarkt bleek nog niet heel simpel maar is gelukt in Hamelton. Elke keer weer verbazen wij ons over de kosten van vooral groenten. Toch besloten om een paar salades te kopen voor super vanavond. We willen gewoon niet elke keer naar een restaurant. De dichter we in de buurt van NY kwamen de drukker het werd. Op een gegevenmoment was de weg 12 baans, nog wel gescheiden door een vangrail. Gelukkig hebben we een navigatiesysteem waardoor we toch vrij gemakkelijk bij ons hotel aankwamen.
We hebben een hotel midden in Brooklyn. Het hotel ziet er heel goed uit en er is zelfs een pakeerterrein bij. De buurt is echt heel vervallen.
We hebben vanavond een wandeling door de buurt gemaakt en ook al verwacht je geen nette buurt we schrokken toch van wat we zagen. Den haag is er heilig bij.
Inmiddels zijn we ook door een jong koppel uit Canada geintroduceerd bij het Uber taxi systeem. Dit scheelt heel veel geld. We gaan er vast de komende dagen nog wel eens gebruik van maken.

• 20 September 2015 - 19:52

Annie Eefting:

nou jullie beleven van alles , denk er wel aan dat je op vakantie bent hé
    wel genieten, maar ook rusten, inmiddels zit de helft er zo goed als op tot horens mam