afsluiting CC - Reisverslag uit Des Moines, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu afsluiting CC - Reisverslag uit Des Moines, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

afsluiting CC

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

16 September 2015 | Verenigde Staten, Des Moines

Inmiddels hebben wij CC verlaten en daarmee ook het eerste deel van onze vakantie afgerond. Vanaf nu zijn we niet meer op bezoek bij bekenden maar toerist.
Gisteren was onze laatste dag in Charles City. 'sochtends hebben we kalm aan gedaan. Mom had een afspraak bij een arts dus we hebben lekker de tijd genomen om een boek te lezen, te computeren etc.
'smiddags hebben we eerst een flinke tijd besteed om uit te vinden wat het zou kosten om een flink pakket boeken naar Nederland te sturen. Ik had namelijk van Kathy ongeveer 50 boeken gekregen voor de kerkbibliotheek. Vrij veel boeken van Karen Kingsbury (zij is een super geliefde schrijfster). Het idee was dat wij dat pakket met UPS wilden versturen. Wat denk je, dat ging meer dan 400 dollar kosten. veel te veel dus. Dus vervolgens naar het postkantoor. die konden het voor ruim 100 dollar doen. Nog best veel. vervolgens op internet opgezocht wat het zou kosten om een extra koffer mee te nemen in het vliegtuig. weer 100 dollar en omdat we nog 2x moeten vliegen zou dat dus ook 200 dollar worden. Al met al te duur voor boeken die toch minder gelezen zullen worden dan Nederlandse boeken. Uiteindelijk besloten een zeer beperkt aantal boeken in mijn koffer mee te nemen. voor eerst heb ik daar nu wat ruimte in omdat de cadeau's inmiddels zijn verdeeld. Alhoewel wij ook alweer een aardige hoeveelheid dingen hebben gekregen. Mkaar goed de 1e vlucht moet het zeker wel lukken en dan zien we vervolgens wel weer.
Daarna zijn we naar Floyd geweest waar een vriendin van Mom een tweedehands winkeltje heeft. Daar heb ik een heel leuke kerststal van precious moment gekocht, ben ik heel blij mee. Tenslotte nog naar de farm gereden. Dit is de pleik waar Mom geboren is en is opgegroeid. Inmiddels zijn zowel grandpa als grandma overleden (grandma pas afgelopen maart op de mooie leeftijd van 94) en de farm is dus inmiddels verkocht. Toch was het leuk om even langs te gaan en te spreken met de huidige eigenaars.
Thuis gekomen begonnen met pakken. Na het eten (gepofte aardappel, ribben, mais en sla) ging Merlin weer naar huis, hij was nog even langs gekomen om afscheid te nemen, maar hij moest die avond nog weer naar Kansas. Stel je voor 80 jaar oud en dan nog zulke idiote dagen maken, Hij was namelijk die ochtend al om 5 uur begonnen. Na een paar partijtjes Rummikub (die ik met glans heb gewonnen) gingen we naar bed.
Vanochtend een uitgebreid ontbijt en uiteindelijk het afscheid. Zien we elkaar weer in dit leven? geen idee, maar het was goed om deze tijd samen door te brengen
eerst nog even bij de supermarkt langs ik krijg op dit moment veel te veel zout binnen. Er zit zelfs zout in ijs. dus houd ik vocht vast. even wat plastabletten gekocht. Daarna op weg naar Des Moines. We hebben een hotel aan de verkeerde kant van de stad. We willen morgen in de richting van Davenport en vervolgens Chicago, maar dan moeten we weer door de stad ook al is het dan een highway toch jammer van de tijd.
Vandaag was het weer heel warm maar er was ook veel wind. dus dat maakte het toch wat aangenamer. Besloten om niet de stad zelf in te gaan maar alvast een bezoek te brengen aan Pella waardoor er morgen meer tijd overblijft voor andere dingen onderweg.
Pella is een Nederlandse stad. gesticht door oorspronkelijke Nederlanders die zijn geimigreerd. Er staat een molen, Nederlandse stenen huizen, Nederlandse namen op de gebouwen, ze hebben zelfs een gracht nagebouwd. Het was best heel leuk om te zien. Dingen die vertrouwd aandoen maar die toch nep zijn. Het blijft Nederland in Amerika, wegen heel breed, de steen die gebruikt is is toch net anders, De winkels zijn amerikaanse ketens etc. Jammer dat we eigenlijk te laat aankwamen waardoor heel veel dingen al snel gesloten waren. Al met al toch nog wel zo'n 2 uur rond gelopen.
Nu in het hotel, morgen vervolgen we onze weg naar Chicago