charles city weekend - Reisverslag uit Charles City, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu charles city weekend - Reisverslag uit Charles City, Verenigde Staten van Anna Eefting - WaarBenJij.nu

charles city weekend

Door: ron

Blijf op de hoogte en volg Anna

14 September 2015 | Verenigde Staten, Charles City

zaterdag ben ik naar de harley-davidson dealer gegaan hier in charles city. Cedar river Harley shop. harley's zijn hier goedkoper, de goedkoopste was ongeveer 4000 euro voor een tweede hands sportster.
de verkoper vertelde dat het verschil met canada al opliep tot 7000 dollar.
iedereen die vanuit buitenland kwam was verrast dat het hier betaalbaar was zei hij. ze konden ook naar het buitenland verschepen maar dan komt er nog invoerrechten en belasting over heen.

daarna zijn wij naar Mark gegaan die samen met zijn broers en neven een gigantisch groot mais bedrijf hebben. hij heeft ons de nieuwe silo's laten zien die zij gebouwd hebben om mais te drogen en op te slaan.
samen met zijn vrouw door de omgeving gereden. toen zijn vrouw vroeg van wie het land was waar wij langs reden zei mark : dat is van ons. zelfs zijn vrouw wist niet wat ze allemaal hadden. zo ver je kon kijken was van de familie. overla mais. hij heeft ook de combines laten zien. alles groot en groter.

s.avonds naar de toges waar Anna vroeger op de kinderen heeft opgepast. zij wonen aan een park waar de reeen s'avonds langs lopen.
hier hebben zij eigen sneeuw blazers om in de winter de sneeuw te
ruimen.

daarna zijn wij naar de Floyd Gospel Sing geweest. ( youtube). diverse gospel Quartetten enz. Anna en ik hebben de prijs gewonnen voor wie het verst heeft gereisd om hier te komen kijken. een mooi shirt met FGS erop.

zondagmorgen met mom naar de kerk om 09.00 uur. na de kerk lekker lunchen bij de pizza ranch ( voor de lunch!!!) onbeperkt pizza en kippepootjes , salade eten. het leek wel of iedereen hier s'middags kwam eten. overal kun je een klein, hhmmm klein? glas kopen welk je onbeperkt kunt bijvullen met water , cola, en andere frisdranken.

s'middags een rondleiding door charles city en naar het kerkhof gegaan waar Dad en grandma liggen begraven. uiteraard met de auto door het kerkhof tot vlak aan de steen rijden. alles gaat hier met de auto.
terwijl wij op het kerkhof stonden kwam er een ree vlakbij gelopen om te grazen.

s'avonds om 18.00 uur weer naar de kerk met mom's vriend Merlin, geweldige vent met veel humor. daarna thuis gegeten, appelpie met ijs. s'avonds om 23.00 uur vragen ze gewoon of je nog meer ijs wil.
de volgende week gaan wij maar even op rantsoen en jullie kunnen wel raden waarom.